Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Media Services

Zobacz bez patrzenia!

25/06/2015

Zobacz bez patrzenia!

Warszawa, 22 czerwca 2015 – Continental prezentuje pierwszy w historii
w pełni dotykowy ekran wykorzystujący aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne. Dotykowy 8-calowy ekran (20,3 cm) oparty na technologii haptycznej, trafi do seryjnej produkcji do 2017 roku.

 

Nowy wyświetlacz od Continental oparty na technologii aktywnego haptycznego sprzężenia zwrotnego (Haptic Feedback Display) przekazuje informacje zwrotne
za pomocą impulsów ruchowych, które można wyczuwać palcami. To rozwiązanie nie tylko zwiększa komfort użytkownika, ale przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo jazdy, gdyż  kierowca nie musi odrywać wzroku od jezdni i patrzeć na ekran, by wiedzieć, czy pożądana operacja została uruchomiona i zrozumiana przez system. Taki wyświetlacz bezkompromisowo łączy intuicyjną obsługę
z bezpieczeństwem korzystania z urządzenia. 

Continenetal_Haptic_Feedback_Display_Angle_Right_Slider_Close_UP_Visual_DE_2015_MC

Popularność smartfonów i tabletów przyczyniła się do powstania mody na ekrany dotykowe również w nowoczesnych samochodach. Elementy służące do obsługi wykorzystujące haptyczne sprzężenie zwrotne, opracowane i wyprodukowane przez Continental, są już w powszechnym użyciu. Na przykład Mercedes-Benz klasy
C został opcjonalnie wyposażony w dotykowy panel sterujący wyprodukowany
z wykorzystaniem technologii Haptic Feedback Display.

Jak działa aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne?

Podstawowym elementem odpowiedzialnym za właściwości haptyczne urządzenia jest cewka elektromagnetyczna z dwoma uzwojeniami. Są one sztywno umocowane
za elementami konstrukcyjnymi wyświetlacza dotykowego, pod połączonymi ze sobą warstwami ekranu (szkłem ochronnym, czujnikiem pojemnościowym i wyświetla-czem). Podczas eksploatacji cewka uruchamia mechaniczne sprzężenie zwrotne, wyraźnie odczuwalne przez użytkownika, przy jednoczesnym pomiarze siły nacisku. Precyzyjnie wyregulowane rozpoznawanie siły nacisku gwarantuje, że przypadkowe dotknięcia zostaną odróżnione od zamierzonych poleceń operacyjnych. Dotykowa informacja zwrotna z wyświetlacza nie jest widoczna gołym okiem jako ruch mechaniczny. W rzeczywistości „ugięcie“ wynosi około jednej dziesiątej milimetra. Ale ponieważ dzieje się to z bardzo dużym przyspieszeniem, generowany impuls mechaniczny może być wyraźnie wyczuwany palcem.

 

Sprzężenie odbywa się zawsze na całej powierzchni ekranu. Cechy i intensywność haptycznego sprzężenia zwrotnego można dowolnie konfigurować i dostosować
do indywidualnych wymagań producentów samochodów, do konkretnej sytuacji
na drodze czy do określonej sytuacji podczas użytkowania pojazdu. Taki mechanizm działania można zastosować do większych wyświetlaczy, w zależności od wymagań producentów pojazdów.

 

Panel dotykowy, skonstruowany z wykorzystaniem kilku technologii opatentowanych przez Continental, takich jak aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne (Haptick Feedback Display), został wyróżniony „Specjalną nagrodą dla Innowacyjnych Produktów" przyznawaną przez Daimler dla Dostawców Roku 2014 r.

Kontakt
Ewa Ostapczuk Wasilewska

Media & Communication Manager 
Continental Opony Sp. z o.o.

Al. Krakowska 2a
02-284 Warszawa

Kontakt
Marta Zagożdżon

Account Director
Contrust Communication

+48605073929