Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

O firmie

Opony przyszłości

Opony przyszłości: "Wspieramy zrównoważony rozwój”

Ochrona zasobów naturalnych oraz ograniczenie zużycia paliwa to nasze główne cele podczas produkcji opon

Kwestia zrównoważonego rozwoju znajduje się obecnie w centrum działań prowadzonych przez Continental. Specjaliści z różnych dziedzin pracują wspólnie w sektorach odpowiedzialnych za badania i rozwój, testowanie oraz produkcję nad tym, by oponę przyszłości uczynić jeszcze bardziej energooszczędną i przyjazną środowisku na każdym z etapów: podczas produkcji, użytkowania oraz recyklingu. Ich zadanie polega między innymi na tym, by przyjrzeć się każdemu elementowi składowemu opony z osobna i w razie potrzeby zastąpić go składnikiem bardziej „zielonym”. Jako przykład może posłużuć wprowadzenie przez Continental innowacyjnej procedury polegającej na przywracaniu zużytej gumy do procesu produkcyjneg. Dzięki temu guma pochodząca z opon do ciężarówki może zostać zutylizowana podczas bieżnikowania

Sponsoring

Opony do samochodów hybrydowych i elektrycznych pomagają ograniczyć emisję CO2

Najnowszy produkt w ofercie Continental to specjalna opona przeznaczona do samochodów hybrydowych, która pozwala na zmniejszenie oporów toczenia o 30 procent w porównaniu do standardowej opony. Samochody hybrydowe wyposażone w dedykowane opony Continental będą mogły rzadziej korzystać z silnika benzynowego, zwiększając użycie napędu elektrycznego. Warto zaznaczyć, że zmniejszenie oporów toczenia nie odbylo się kosztem kompromisu w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy, o czym mogą świadczyć noty A otrzymane przez nową oponę na unijnej etykiecie, tak w odniesieniu do oporów toczenia, jak i za przyczepność na mokrej nawierzchni. 

sponsoring_02-Image

Opona z mniszka lekarskiego

Jedną z najnowszych innowacji firmy Continental w dziedzinie zrównoważonego rozwoju jest opona z mniszka lekarskiego. Prace nad nią przebiegają wspólnie z Instytutem Biologii Molekularnej i Ekologii Stosowanej Fraunhofera (IME). Celem jest wykorzystanie kauczuku naturalnego pozyskiwanego z korzeni mniszka jako bardziej opłacalnej alternatywy dla kauczuku pochodzącego z plantacji położonych w strefie równikowej. Mniszek może być uprawiany nawet na glebach niedających się do wykorzystania pod uprawę roślin jadalnych, dlatego tworzenie plantacji w pobliżu fabryk opon w Europie Środkowej ma tu uzasadnienie zarówno ekonomicznie, jak i ekologicznie. Transport na niewielkie odległości pozwoli znacząco ograniczyć emisję dwutlenku węgla, redukcji będą mogły ulec także monokultury kauczukowców w strefie lasów tropikalnych. Wzrośnie za to stopień odporności producenta opon na wahania cen na globalnym rynku kauczuku. Korzyści płynące z takiego rozwiązania stają się jeszcze bardziej widoczne, kiedy wspomni się, że kauczuk z drzewa kauczukowego (Hevea brasiliensis) stanowi aż od 10 do 30 procent składu tradycyjnej opony samochodowej. 

sponsoring_03-Image