Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

O firmie

Opony motocyklowe

Od pioniera do globalnego gracza

article_66w_image1

Prawdziwa historia niemieckiej tradycji oponiarskiej



Aby w 1871 — roku utworzenia Rzeszy — w ogóle pomyśleć o założeniu firmy produkującej gumę i gutaperkę, potrzeba było pionierskiego ducha, niezawodnego instynktu i obsesji na punkcie technologii. Na początku w naszej fabryce w Hanowerze produkowaliśmy wyłącznie rowery i opony pełne. Dopiero niemal ćwierć wieku później, w 1894 roku, Hildebrand i Wolfmüller zaprezentowali pierwszy seryjny motocykl napędzany paliwem. I choć w logotypie młodej firmy Continental nadal brykał koń, od samego początku staliśmy się siłą napędową na rynku opon i odgrywaliśmy ważną rolę w dokonującym się postępie technologicznym. Już w 1892 roku, jako pierwsza niemiecka firma, zaczęliśmy produkować opony pneumatyczne, a w 1904 wprowadziliśmy na rynek pierwsze opony z bieżnikiem – w tamtych czasach było to sensacja. Od tego momentu tempo jednak znacznie wzrosło. Zmotoryzowanie społeczeństwa na początku lat 20. ubiegłego wieku doprowadziło do rozwoju niemieckiej tradycji oponiarskiej w jej najczystszej formie: firma Continental nieustannie badała, testowała i wynajdowała opony motocyklowe, pokonując setki tysięcy kilometrów i stosując niezliczone patenty. W ostrej walce na torze na własnych błędach poznawaliśmy zarówno własne słabości, jak i mocne strony. Markę Continental uwiecznili odważni motocykliści, np. rekordzista świata Wilhelm Herz, który w 1951 roku pokonał granicę 300 km/h na motorze NSU Delfin.

Dziś podtrzymujemy te tradycje w naszym rodzimym zakładzie produkującym opony motocyklowe w Korbach w północnej Hesji – z tą samą pasją, która charakteryzowała poprzednie pokolenia. Dosłownie żyjemy niemiecką sztuką inżynieryjną i kontynuujemy liczącą 100 lat obsesję na punkcie „epokowych“ innowacji.